Aktualności

20 maja 2019 09:02 | Aktualności

Wycieczka do Wadowic

W dniu 13 maja 2019r. odbyła się organizowana przez p. Annę Maślak wycieczka do Kalwarii Zebrzydowskiej.  Opiekunami wyjazdu byli p. Renata Bujas oraz p. Maciej Madej. Jest to jedyna kalwaria w skali europejskiej i światowej, która została wpisana listę światowego dziedzictwa UNESCO. Przewodnik w bardzo ciekawy sposób opowiedział nam o początkach Kalwarii Zebrzydowskiej, usytuowaniu, ważnych wydarzeniach.  Znajduje się tam Sanktuarium Pasyjno-Maryjne i najcenniejszy wizerunek Matki Bożej Kalwaryjskiej. Ten wyjątkowy zabytek umiejscowiony jest na tle naturalnej scenerii i przyciąga co roku tysiące pielgrzymów i turystów. Kolejnym punktem wycieczki były Wadowice, znane  jako miejsce narodzin papieża Jana Pawła II. Mimo kapryśnej pogody odpoczęliśmy na urokliwym placu Jana Pawła II. Tam jedliśmy ulubione ciastka kremowe papieża – słynne kremówki. Poszliśmy na krótką modlitwę do kościoła parafialnego, byliśmy w kaplicy Matki Bożej, w której umieszczony jest cudowny obraz Matki Bożej Nieustającej Pomocy, ukoronowany przez Ojca Świętego Wadowiczanina w dniu 16 czerwca 1999 roku podczas Jego trzeciej wizyty w rodzinnym mieście. Od świątyni kaplica oddzielona jest czarną kratą, na której umieszczono herb papieski i napis Totus Tuus oraz liczne wota składane przez wiernych w dowód wdzięczności za otrzymane łaski. Widzieliśmy w kaplicy Świętej Rodziny kamienną barokową chrzcielnicę ze złotą pokrywą, zwieńczoną krzyżem. To właśnie przy niej 20 czerwca 1920 roku Karol Wojtyła został ochrzczony przez ks. Franciszka Żaka, kapelana wojskowego i wikariusza wadowickiej parafii. Zwiedziliśmy Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II. Zobaczyliśmy mieszkanie, w którym urodził się Papież Polak – obecnie miejsce to przekształcone jest w muzeum, które ilustruje jego życie i pracę w Polsce.

„Przyszłość zaczyna się dzisiaj, nie jutro”