REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA ZAJĘCIA
ORAZ WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI UCZNIA OBJĘTEGO TERAPIĄ LOGOPEDYCZNĄ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ŁYCZANCE
1. Czas zajęć logopedycznych ustala dyrektor szkoły. Zajęcia organizowane są po zajęciach obowiązkowych, na których realizowana jest podstawa programowa. W oddziale przedszkolnym w godz. 8.00-13.00, a w szkole zgodnie z planem zajęć.
2. Logopeda nie może zbierać uczniów/dzieci przedszkolnych w czasie, kiedy powinni oni uczestniczyć w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, gdyż jest to niezgodne z przepisami.
3. W zajęciach uczestniczą dzieci potrzebujące terapii logopedycznej, zakwalifikowane przez logopedę szkolnego. Najwcześniej na zajęcia kwalifikowane są dzieci najmłodsze, w godzinach późniejszych-starsze. Dzieci mogą oczekiwać na zajęcia na świetlicy szkolnej.
4. Czas trwania zajęć logopedycznych jest dostosowany do potrzeb oraz indywidualnych możliwości dziecka. Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub w grupach 2- 3 osobowych.
5. W zajęciach mogą brać udział jedynie dzieci zdrowe (tzn. bez kataru, kaszlu, gorączki, bólów głowy, brzucha, chorób zakaźnych, itp.).
6. Rodzice/opiekunowie są zobowiązani do nawiązania kontaktu z logopedą w celu uzyskania informacji o stanie mowy dziecka, otrzymania informacji na temat pracy z dzieckiem w domu oraz jego postępów na zajęciach.
7. Rodzice/opiekunowie są zobowiązani do systematycznego kontaktu z logopedą - przynajmniej 1 raz w miesiącu.
8. Rodzice/opiekunowie są zobowiązani do dopilnowania, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne.
9. W miarę możliwości rodzic/opiekun informuje logopedę o nieobecnościach dziecka na zajęciach logopedycznych.
10. Trzy nieusprawiedliwione nieobecności oraz niestosowanie się do zaleceń logopedy powoduje skreślenie z listy dzieci uczęszczających na terapię i objęcie terapią dziecka z listy dzieci oczekujących w kolejce i potrzebujących pomocy.
11. Udział dziecka w zajęciach oparty jest na zasadzie regularności i systematyczności ćwiczeń, aż do opanowania materiału programowego niezbędnego do korekty rozpoznanej wady wymowy lub zaburzenia mowy.
12. Rodzice/opiekunowie powinni pamiętać o tym, że terapia logopedyczna ma miejsce nie tylko podczas zajęć logopedycznych, a jej skuteczność ściśle uzależniona jest od współpracy rodziców z logopedą. I tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce - terapia przynosi rezultaty. W związku z tym rodzice mogą uczestniczyć w tych zajęciach.
13. Rodzice/opiekunowie są zobowiązani do konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedy oraz SYSTEMATYCZNEGO utrwalania ćwiczeń w domu.
14. Rodzic/opiekun jest pozytywnie nastawiony do pracy, która czeka go w związku z trudnościami dziecka.
15. Rodzic/opiekun może w formie pisemnej zrezygnować z zajęć logopedycznych dla dziecka, po podaniu przyczyny.
16. Dziecko jest zobowiązane do przynoszenia zeszytu na każde zajęcia.
17. Wszystkie wskazówki dotyczące prac domowych i postępów terapii będą przekazywane przez logopedę ustnie lub pisemnie pod koniec każdej sesji.
18. Zakończenie terapii nastąpi w momencie opanowania materiału programowego niezbędnego do korekty rozpoznanej wady wymowy lub zaburzenia mowy lub w sytuacji uporczywego nieprzestrzegania warunków niniejszej umowy.
ZGODA RODZICÓW NA UDZIAŁ DZIECKA
W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
Wyrażam zgodę/nie wyrażam zgody* na udział mojej córki/mojego syna* ………………………………………………………………………… w terapii logopedycznej/psychologicznej* w roku szkolnym 2018/2019.
………………………………………….
(podpis rodziców)
*) niepotrzebne skreślić
OŚWIADCZENIE RODZICÓW NA UDZIAŁ DZIECKA W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
Oświadczam, że rezygnuję z udziału mojej córki/mojego syna* ………………………………………………………………………… w terapii logopedycznej w roku szkolnym 2018/2019.
Uzasadnienie:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………….
(podpis rodziców)
*) niepotrzebne skreślić