Szkoła Podstawowa w Łyczance

Tutaj powinien być opis

Pedagog specjalny: mgr Małgorzata Wojtowicz oraz mgr Monika Ślósarczyk

mgr Małgorzata Wojtowicz

mail: 

Gabinet pedagoga szkolnego

I piętro

DZIEŃ TYGODNIA

GODZINY PRACY

Poniedziałek

7.30 – 8.00

8.45 - 9.45

Wtorek

7.45 - 8.45

Środa

7.30 - 8.00

Czwartek

7.45 - 8.45

Piątek

7.45 - 9.45

 

Konsultacje dla uczniów i rodziców: 

poniedziałek 12.40 - 13.40

 

 

mgr Monika Ślósarczyk

mail: 

Gabinet pedagoga szkolnego

I piętro

DZIEŃ TYGODNIA

GODZINY PRACY

Poniedziałek

-

Wtorek

12.25 - 13.20

Środa

10.30 - 11.30

Czwartek

8.45 - 9.45

13.15 - 14.15

Piątek

12.25 - 13.30

 

Konsultacje dla uczniów i rodziców: 

poniedziałek 12.25 - 13.30

 

 

Czym się zajmuje pedagog specjalny

Do zadań pedagoga specjalnego w przedszkolu i szkole należy w szczególności:

  1. rekomendowanie dyrektorowi przedszkola, szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa oraz dostępności dzieci i młodzieży w życiu przedszkola, szkoły,
  2. prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów lub wychowanków w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów lub wychowanków oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły,
  3. wspieranie nauczycieli w:
  • rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły,
  • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem lub wychowankiem,
  • dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia lub wychowanka oraz jego możliwości psychofizycznych,
  • doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów lub wychowanków,

     4. rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów lub wychowanków,

     5. dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym,

     6. określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne          potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia lub wychowanka,

     7. udzielanie uczniom lub wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

Na podstawie:

Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych (Dz. U. Warszawa, dnia 1 sierpnia 2022 r. Poz. 1610).