Szkoła Podstawowa w Łyczance

Tutaj powinien być opis

Rewalidacja oraz nauczyciele współorganizujący kształcenie specjalne

 

KLASA/ODDZIAŁ

NAUCZYCIEL WSPÓŁORGANIZUJĄCY KSZTAŁCENIE SPECJALNE

Klasa 1

mgr Joanna Dorczak

Klasa 2

mgr Małgorzata Wojtowicz

Klasa 3

mgr Barbara Dymowicz-Dobosz

Klasa 7

mgr Monika Ślósarczyk

NAUCZYCIELE PROWADZĄCY ZAJĘCIA REWALIDACYJNE

mgr Joanna Dorczak

mgr Małgorzata Wojtowicz

mgr Barbara Dymowicz-Dobosz

mgr Monika Ślósarczyk

mgr Renata Bujas

 

Konsultacje dla uczniów i rodziców: 

mgr Monika Ślósarczyk

poniedziałek: 12.30-13.30

 

mgr Małgorzata Wojtowicz

poniedziałek: 12.40-13.40

 

mgr Barbara Dymowicz-Dobosz

wtorek: 9.45 - 10.30

 

mgr Renata Bujas

piątek: 13.30 - 14.10

 

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE

Termin rewalidacja pochodzi od łacińskich słów  re–znów, validus–mocny. Oznacza przywracanie człowiekowi pełnej sprawności. Rewalidacja to stawianie na mocne strony dziecka oraz szukanie tego, co w nim najlepsze.
 

CELE ODDZIAŁYWAŃ REWALIDACYJNYCH:

rozwój i aktywizowanie tych wszystkich właściwości intelektualnych
i osobowościowych ucznia, które umożliwiają mu pełne uczestnictwo w życiu. Oznacza przywrócenie człowiekowi możliwie pełnej i samodzielnej sprawności funkcjonowania w środowisku.
Rewalidacja jest procesem dydaktyczno- wychowawczo- terapeutycznym z zaplanowanymi celami dostosowanymi indywidualnie dla każdego ucznia ze względu na ogromną różnorodność zaburzeń.

 

GŁÓWNE KIERUNKI ODDZIAŁYWAŃ REWALIDACYJNYCH TO:

  • stymulowanie (dynamizowanie) rozwoju,
  • kompensowanie czyli wyrównywanie przez zastępowanie,
  • korygowanie zaburzonych funkcji,
  • optymalne usprawnianie, szczególne rozwijanie tych funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej uszkodzone.

 

ZASADY PROWADZENIA ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH:

  • Stworzenie warunków poczucia bezpieczeństwa, życzliwej pomocy;
  • Kształtowanie pozytywnej atmosfery;
  • Dostosowanie rodzaju prowadzonych zabaw i ćwiczeń do indywidualnego tempa rozwoju i możliwości dziecka;
  • Powolne, systematyczne przechodzenie od zadań łatwiejszych do trudniejszych;
  • Mobilizowanie dziecka do samodzielności i aktywności;
  • Pobudzanie motywacji i chęci do wysiłku poprzez stosowanie różnorodnych i ciekawych ćwiczeń;
  • Dostosowanie czasu trwania poszczególnych ćwiczeń do wydolności dziecka; 
  • Stworzenie odpowiednich warunków oraz maksymalne wykorzystanie naturalnego potencjału dziecka do usprawniania zaburzonych funkcji.