
Rewalidacja oraz nauczyciele współorganizujący kształcenie specjalne
KLASA/ODDZIAŁ |
NAUCZYCIEL WSPÓŁORGANIZUJĄCY KSZTAŁCENIE SPECJALNE |
Klasa 1 |
mgr Joanna Dorczak |
Klasa 2 |
mgr Małgorzata Wojtowicz |
Klasa 3 |
mgr Barbara Dymowicz-Dobosz |
Klasa 7 |
mgr Monika Ślósarczyk |
NAUCZYCIELE PROWADZĄCY ZAJĘCIA REWALIDACYJNE |
|
mgr Joanna Dorczak |
|
mgr Małgorzata Wojtowicz |
|
mgr Barbara Dymowicz-Dobosz |
|
mgr Monika Ślósarczyk |
|
mgr Renata Bujas |
Konsultacje dla uczniów i rodziców:
mgr Monika Ślósarczyk
poniedziałek: 12.30-13.30
mgr Małgorzata Wojtowicz
poniedziałek: 12.40-13.40
mgr Barbara Dymowicz-Dobosz
wtorek: 9.45 - 10.30
mgr Renata Bujas
piątek: 13.30 - 14.10
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
Termin rewalidacja pochodzi od łacińskich słów re–znów, validus–mocny. Oznacza przywracanie człowiekowi pełnej sprawności. Rewalidacja to stawianie na mocne strony dziecka oraz szukanie tego, co w nim najlepsze.
CELE ODDZIAŁYWAŃ REWALIDACYJNYCH:
rozwój i aktywizowanie tych wszystkich właściwości intelektualnych
i osobowościowych ucznia, które umożliwiają mu pełne uczestnictwo w życiu. Oznacza przywrócenie człowiekowi możliwie pełnej i samodzielnej sprawności funkcjonowania w środowisku. Rewalidacja jest procesem dydaktyczno- wychowawczo- terapeutycznym z zaplanowanymi celami dostosowanymi indywidualnie dla każdego ucznia ze względu na ogromną różnorodność zaburzeń.
GŁÓWNE KIERUNKI ODDZIAŁYWAŃ REWALIDACYJNYCH TO:
- stymulowanie (dynamizowanie) rozwoju,
- kompensowanie czyli wyrównywanie przez zastępowanie,
- korygowanie zaburzonych funkcji,
- optymalne usprawnianie, szczególne rozwijanie tych funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej uszkodzone.
ZASADY PROWADZENIA ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH:
- Stworzenie warunków poczucia bezpieczeństwa, życzliwej pomocy;
- Kształtowanie pozytywnej atmosfery;
- Dostosowanie rodzaju prowadzonych zabaw i ćwiczeń do indywidualnego tempa rozwoju i możliwości dziecka;
- Powolne, systematyczne przechodzenie od zadań łatwiejszych do trudniejszych;
- Mobilizowanie dziecka do samodzielności i aktywności;
- Pobudzanie motywacji i chęci do wysiłku poprzez stosowanie różnorodnych i ciekawych ćwiczeń;
- Dostosowanie czasu trwania poszczególnych ćwiczeń do wydolności dziecka;
- Stworzenie odpowiednich warunków oraz maksymalne wykorzystanie naturalnego potencjału dziecka do usprawniania zaburzonych funkcji.